top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תמאיה קורן שכטמן

מחלת פרקינסון - טיפול במגע עפ"י הרפואה הסינית



פרקינסון היא מחלה שתוקפת בעיקר את המערכת המוטורית האוטומטית. היא מאלצת את המתמודדים איתה להשקיע מאמץ ותרגולים יומיומיים על מנת לשמר את היכולות הפיזיות, הקוגניטיביות והרגשיות.

בתוך מלחמת הקיום הזאת לא פשוט לשמר את תחושת החיבור אל הגוף; לזכור שהגוף זקוק גם למנוחה ונשימה עמוקה. והמשימה הכי קשה היא לקבל את מי שאני היום עם המחלה, ובלעדיה.

על אף שאני מגיעה מתחום הטיפול המילולי כעובדת סוציאלית, המגע אינו זקוק למילים. יש לו יכולת להכיל את הגוף והנפש ולתמוך בהם בצורה הראשונית והבסיסית ביותר שאנחנו זקוקים לה. אני רואה במגע דלת שמאפשרת לכל אחד מאתנו לחזור הביתה.

 

מטפל ברפואה סינית בבואו לטפל באדם שסובל מפרקינסון (או מכל בעיה אחרת), יאבחן מהו "שורש" הבעיה, ומהם ה"ענפים"; רעד, נוקשות של השרירים, חוסר יציבות, עצירות, בעיות שינה, דיכאון ועוד- הם ה"ענפים", הסימפטומים שבאים לביטוי. אך מהו השורש? מהי הסיבה שבגינה מופיעים כל אותם סימפטומים שמאפיינים את הפרקינסון ?

על מנת לענות על השאלה הזו יש לראות את התמונה בכללותה ולשם כך השלב הראשון במפגש עם מתמודד.ת עם פרקינסון הוא אבחון. האבחון נעשה ע"י התבוננות, בדיקת דופק ולשון, אבחנת בטן וראיון מעמיק.

הטיפול שינתן בהמשך יתבסס על ההערכה הראשונית ויכלול התייחסות לסימפטומים שמפריעים ביומיום, אך גם ינסה לתת מענה ל"שורש" הבעיה[i], תוך התייחסות תמידית לכאן ועכשיו ( כלומר- איך המטופל.ת הגיע.ה אליי היום).


הטיפול ניתן בקליניקה שלי ברמת אביב. הוא מתבצע בשכיבה על מיטת טיפולים או בישיבה על כיסא- לפי הצורך, ובלבוש מלא- כולל גרבים (גם בימי הקיץ).

במהלך הטיפול אני מפעילה לחץ לאורך תעלות אנרגטיות שנמצאות בגוף (נקראות 'מרידיאנים' ברפואה הסינית והיפנית) על מנת להניע ולחזק את הגוף. עוצמת הלחץ, עומק המגע וקצב הטיפול משתנים מאדם לאדם, מאזור בגוף אחד למשנהו, ואפילו מטיפול לטיפול. המגע תמיד יותאם באופן אישי למטופל.ת.

 

כחלק מתהליך הלמידה שלי על השפעת המגע על מתמודדים ומתמודדות עם פרקינסון, אני פותחת בימים אלו אפשרות לטיפול הכרות בעלות סמלית, שלאחריו תינתן הזדמנות להירשם לסדרה של 10 טיפולים בעלות מסובסדת.


ליצירת קשר וקביעת טיפול:


מאיה קורן שכטמן 054-6747049 בארט 8 רמת- אביב mayakoren.she@gmail.com


 

[i] ראוי לציין שלמגע יכולת גדולה להיטיב עם הגוף והנפש אך טיפול שנוגע עמוק בשורשי מחלת הפרקינסון מחייב שילוב של רפואת צמחים שאני, נכון לימים אלו, אינני עוסקת בה

bottom of page